Business for Breakfast

Měníme atmosféru podnikání v České republice k lepšímu

Každý host nás může obohatit a inspirovat

Autor: Ing. Barbora Štanglová, redaktorka

Hosté jsou nepostradatelnou součástí každé snídaně klubů Business for Breakfast. Také díky nim získávají jejich členové nové impulsy a inspiraci pro rozvoj jejich podnikání.

Ve většině případů jsou hosté lidé, které si pozvou sami členové klubu. Díky tomu, že jde o lidi, často obchodní partnery či zákazníky, se kterými mají již nějakou pozitivní zkušenost, mohou je představit ostatním členům a hostům jako prověřený kontakt. „Na snídani zvu pouze lidi, kteří mají mou důvěru a jsem přesvědčen o tom, že umí něco, čím mohou obohatit mě i ostatní v klubu,“ říká Mirek Pustelník, člen ostravského BforB klubu Golf Park Lhotka.

        

„Pro mě je důležité, jaký host je. Zajímá mě, čím může být klubu přínosný. Například, je-li členem klubu majitel stavební firmy, proč ho nespojit s člověkem specializujícím se na interiéry? Proč ho neseznámit s šikovným architektem či designérem? To je způsob, jakým ohledně hostů přemýšlím,“ doplňuje Darina Daňková z BforB klubu DK Akord. Podobně se k hostům staví další člen klubu Golf Park Lhotka Radan Janoš. Jak sám říká, osobně ne vždy vybírá hosta s myšlenkou na to, že se stane členem. Čas od času jej pozve, protože ví, že existuje velká šance, že si velmi pravděpodobně bude rozumět s konkrétními členy klubu.

Hostem na setkání klubu BforB se však může stát také člověk, který se o podnikatelské komunitě BforB nově dozvěděl a chtěl by ji blíže poznat. Takový člověk se může sám přihlásit a pokud v daném klubu není jeho obor zastoupen, může být pozván. Právě na nekonkurenčním prostředí si koncept BforB zakládá.

Jak již bylo na začátku řečeno, hosté jsou velmi důležitou součástí BforB. „Díky nim si naši členové mohou rozšířit svůj okruh kontaktů o lidi, s nimiž už má někdo zkušenost, a to vše v osobní rovině. Pokud tedy na klub BforB přijde za rok 50 hostů, dává mi to příležitost rozšířit si svůj okruh kontaktů o 50 nových lidí. A to bez cold callů a jakékoli další námahy. Prostě přijdou a já si s nimi mohu domluvit schůzku,“ vysvětluje Kamila Zárychtová, zakladatelka a ředitelka Business for Breakfast Česká republika.

Host v hlavní roli

Host je na podnikatelském setkání jakýmsi pozorovatelem. Vidí, jak probíhá spolupráce mezi členy, zjistí, jak mohou poptávat doporučení, rady, propojení apod.

Pozvaný host má také příležitost:

  • Představit se všem přítomným členům klubu
  • Zapojit se do networkingu
  • Domluvit si schůzky s těmi, kteří ho nejvíce zaujali

Zvaní hostů na akce BforB je skvělým a velmi funkčním nástrojem, díky němuž mohou být členové klubu v osobním kontaktu se všemi, se kterými v kontaktu být potřebují. Právě to dává jedinečnou příležitost zjistit, na čem právě pracují, kam se jejich podnikání posunulo, nebo co aktuálně řeší. Tím vzniká prostor pro reakci, příležitost poradit, pomoci, propojit a tím sebe a svoji firmu připomenout či více zviditelnit.

Aby bylo výše uvedené možné, je třeba hosta pozvat. Jak k tomuto kroku přistoupit a zároveň docílit toho, aby pozvání na networkingovou snídani přijal? „Hosty zvu tak, že jim vždy vysvětlím, jak zajímavou kombinaci podnikatelsky schopných lidí v klubu máme. Často je také upozorním na to, že v klubu máme lidi, kteří by konkrétně jim mohli v byznysu pomoci,“ prozrazuje Radan Janeš.

Právě výjimečná komunita podnikatelů, která se pravidelně setkává a podporuje v byznysu, je přidanou hodnotou podnikatelských klubů BforB. „Cílem této komunity je předávat si kontakty, otevírat si nové cesty do firem, sdílet rady a zkušenosti z podnikání a vyměňovat si informace z různých oblastí trhu. Díky tomu se naši členové dostávají k novým zakázkám a kontaktů z různých sfér trhu, díky vzájemné pomoci šetří nemalé peníze a obrovské množství času, díky správným radám, informacím a nasdíleným zkušenostem,“ dodává Kamila Zárychtová.

Zajímají vás zkušenosti člena jednoho z klubů BforB, který poprvé přišel na setkání jako host? Přečtěte si článek Dominika Ženatého.

E-book zdarma

Jak získat
klienty networkingem

Získejte zdarma