Obchodní formát Business for Breakfast jsem do České republiky přivedla v roce 2009. Za našimi kluby pro podnikatele se přitom skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Jejich členy se totiž stávají firmy s překvapivě podobnou firemní strategií: „Když svou práci udělám dobře, udržím klienta.“ A udržet klienta, to znamená získat od něj další zakázky, je to mnohem levnější, než neustále hledat klienty nové.
Vtip je v tom, že jak se u nás lidé potkávají, navzájem se poznávají. A zjišťují, že jak jsou si podobní obchodní strategií, jsou si podobní na osobní rovině – jednají na základě vysokých osobních hodnot jako spolupráce, důvěra a vzájemný respekt. Proto se mnoho z nich stává přáteli, kteří spolu tráví i čas mimo obchod. Ale tím více si věří i obchodně, tím více se navzájem doporučují a skokově tak získávají přístup ke kontaktům toho druhého.
Právě díky tomu se nám daří měnit podnikatelskou kulturu v ČR. Naši členové se stávají součástí obchodního prostředí, ve kterém vládne přátelská atmosféra, otevřenost a důvěra. A to je pro hodně podnikatelů tady zatím nepředstavitelné.
Kamila Zárychtová, zakladatelka Business for Breakfast Česká republika