E-book zdarma
Jak získat
klienty networkingem
O tom, že networking přináší podnikatelům všech velikostí mnohá pozitiva, jsme už psali několikrát. Je však třeba upozornit na chyby, kterých byste se měli vyvarovat, abyste mohli díky networkingu dosáhnout svých cílů a získat tak nové obchodní příležitosti nebo obchodní partnery.
Pojďme si tedy společně projít chyby, které vás mohou připravit o úspěch v networkingu.
První dojem může klamat. Tento fakt při networkování platí snad dvojnásob. Nikdy totiž nevíte, koho daný člověk zná, s kým vás může seznámit, čím vám může pomoci. V případě, že ho na základě prvního dojmu „odsoudíte“ jako pro vás nepotřebného, nikdy se to již nemusíte dozvědět. A to by se vám mohlo opravdu nevyplatit. Není totiž výjimkou, že ty nejlepší reference získáte od lidí, o kterých jste si původně mysleli, že vám nemohou pomoci. Proto naše rada zní: Dopřejte lidem čas a vaši pozornost!
Často se stane, že lidé vyrazí na networkingovou akci, získají vizitky, navážou kontakty, seznámí se se zajímavými lidmi. A dál už nic, tím to pro ně končí. Zřídkakdy jsou sami od sebe schopní na první setkání efektivně navázat. Když už chtějí udělat druhý krok, je jejich cílem prodat. Takhle to však nefunguje. Úspěch networkingových aktivit tkví v dlouhodobých vztazích. Tajemstvím úspěchu nejlepších sběratelů referencí je následné navázání na první setkání. Lidé, které potkáte na networkingových akcích, nechtějí být „prodáni“ někomu dalšímu a rozhodně nechtějí, aby se s nimi zacházelo jako s prospektem. Nemusí být všechno hned. Vaším zájmem by mělo být navázání dobrého kontaktu, poznat se navzájem a upevnit vztahy do budoucna.
Chcete kvalitní byznys? Vaším úkolem by tedy mělo být budování vztahů na třech silných pilířích:
Toto jsou první tři chyby, kvůli nimž byste mohli značně omezit své šance dosáhnout úspěchu díky networkingovým aktivitám. Zajímají Vás ty zbylé? Brzy Vám je odhalíme. Zatím si můžete přečíst informace o tom, jaké typy networkingu můžete pro svůj byznys využít.
Jak získat
klienty networkingem