E-book zdarma
Jak získat
klienty networkingem
V září to bude 10 let, kdy Kamila Zárychtová založila v Česku první podnikatelský klub Business for Breakfast. Nejen to, co ji k tomu vedlo, prozradila v Rozhovoru týdne na Franchising.cz
V letošním roce slaví koncept BforB 10 let v České republice. Proč jste se rozhodla ho u nás rozjet?
Franšízu Business for Breakfest jsem v roce 2009 přivezla do Česka z Velké Británie, kde jsem nějaký čas žila. Oslovil mne zejména atmosférou, která v jednotlivých klubech panovala. Díky ní jsem se setkala s celou řadou tamních podnikatelů, kteří chuť spolupracovat, být k sobě otevření a sdílet mezi sebou zkušenosti nabyté svým podnikáním. Nebáli se vzájemně si poradit, otevřít si cestu k novým kontaktům a díky tomu i novým obchodním příležitostem. Dokázali si však pomoci i na osobní úrovni. Líbilo se mi, že se veškeré aktivity nesoustředí jen do jednoho velkého města, kam musí všichni přijet, ale hlavně to, že kluby BforB působí lokálně, těží z něj místní podnikatelé, kteří často nemjí ani jinou možnost, jak se v daném regionu propojit a vzájemně se podpořit. Nakonec, ani Česká republika není jen o velkých městech, ale většinu naší země tvoří menší města, kde je spousta podnikatelů, kteří chtějí právě v něm žít a podnikat. A právě to je třeba podporovat. To vše mne přesvědčilo, že něco podobného chci vybudovat i u nás.
Jaké byly jeho začátky v Česku?
Asi jako každý start podnikání, to stálo mnoho sil a času. V první fázi bylo nejnutnější kontaktovat a přesvědčit místní podnikatele, že pravidelní setkávání a budování dlouhodobých vztahů na osobní úrovni, má pro každého velký přínos. A to zejména v dnešní rychlé době. Musela jsem rozptýlit nedůvěru podnikatelů, kteří nebyli přesvědčeni o tom, že pravidelná setkávání se stále stejnou skupinou lidí pro ně může být užitečné. Ale fakt je ten, že každý z nás má kolem sebe tolik lidí, tolik zajímavých kontaktů, nabytých zkušeností, které nesdílí jen tak s někým na prvním setkání. K takovému sdílení je potřeba důvěra, pokud ji získá, dokáže se otevřít a díky tomu se projeví opravdová kvalita a hloubka, která není na první pohled vidět. A BforB je právě o té důvěře a dlouhodobé spolupráci.
Byl někdy moment, kdy jste si řekla, že skončíte? Že situace na trhu je taková, že se Vám již nechce dále pokračovat? Přeci jen, 10 let je dlouhá doba.
Myslím si, že takový moment přijde dříve či později u každého podnikatele. Ale právě v tu dobu je třeba si vzpomenout, proč jste s tím, co děláte vlastně začali. Když mne tedy přepadly takové myšlenky, uvědomila jsem si, že šířit zcela nový způsob spolupráce mezi podnikateli, umožnit jim komunikovat mezi sebou, vytvořit důvěrné a bezpečné prostředí pro jejich podnikání a další rozvoj je posláním, které chci dále naplňovat. Vzdát to by byl jeden velký špatný krok. Chci tak i nadále v Česku přispívat k tomu, aby se podnikatelé nebáli si důvěřovat, pomáhat a podporovat se. Jen tak budou moci rozvíjet svůj byznys efektivně a v pozitivním duchu.
Jaké jsou plány BforB do budoucna?
Chceme BforB dostat do všech okresních měst, protože v nich vidíme silný potenciál. Pokud tedy z nějakého takového města pocházíte a BforB klub v něm zatím není, je to pro vás velká příležitost. Můžete to být totiž právě vy, kdo ho zde vybuduje a bude díky němu měnit atmosféru podnikání nejen ve vašem regionu, ale potažmo i v celém Česku.
Celý článek si můžete přečíst na portále Franchisng.cz https://1url.cz/6MZ9I
Přečtěte si další články o budování BforB v České republice zde https://franchising.cz/franchisa/29/business-for-breakfast/
Jak získat
klienty networkingem