Business for Breakfast

Měníme atmosféru podnikání v České republice k lepšímu

6 zákonů úspěšného networkingu

Udělejte si z networkingu parádní kanál k získávání všeho, co aktuálně ke svému podnikání potřebujete. Nevíte jak na to? Poradíme vám! Tady je 6 zákonů úspěšného networkingu. 

 

NESUĎTE OSTATNÍ

Nikdy nevíte, koho člověk zná, s kým vás může seznámit, nebo jaké zkušenosti za sebou má. Není výjimkou, že obdržíte ta nejlepší doporučení, rady a obchodní příležitosti, zrovna od těch, o kterých jste si původně mysleli, že vám nemohou pomoci. Dopřejte lidem čas a vaši pozornost.

 

DĚLEJTE FOLLOW-UP

Pro získání kvalitních doporučení je důležité navázat na prvotní kontakt a vytvořit strategii, jak zůstat nadále v pravidelném kontaktu. Je ve vašem zájmu je poznat, vytvořit důvěru a upevnit vztah s výhledem do budoucna. Berte networking jako váš marketingový prostředek a ne událost, které se účastníte.

 

DEFINUJTE CÍLE

Mějte jasno v tom, s kým přesně potřebujete navázat kontakt, aby mohla vzniknout nová zakázka. Zjistěte, z jakého oboru máte nejvíc zákazníků. Podívejte se na to, co mají společného vaši zákazníci, co je spojuje? Vyberte si své ideální zákazníky sami – koho chcete, aby se vaším zákazníkem stal? Zaměřte se na budování vztahu s těmi pravými.

 

NASLOUCHEJTE A ZAJÍMEJTE SE

Schopnost naslouchat je jedna z nejdůležitějších schopností, která vám v získávání nového byznysu díky networkingu pomůže. Stojí za to se ji naučit a neustále zdokonalovat. Není to o tom poslouchat, co je řečeno, jde o porozumění a vnímání toho, co opravdu člověk říká. Jedině tak zjistíte, co je pro člověka důležité, na čem právě pracuje, co k tomu potřebuje a můžete tak nabídnout svoji pomoc a podporu.

 MLUVTE O TOM, CO DĚLÁTE

Mluvte o výhodách, které můžete nabídnout svým klientům, dodavatelům, zákazníkům a kontaktům. Hovořte nadšeně a buďte specifičtí, ale nezacházejte do podrobností na prvním setkání. Snažte se vyjádřit, co je na vašem podnikání unikátní? Jaké jsou vaše plány? Co je pro vás důležité? Mějte jasno v tom, komu chcete být doporučeni a s kým se potřebujete seznámit.

MYSLETE DO BUDOUCNA

Nebuďte jedním z "lovců" největšího množství kontaktů. Raději si vytvořte dlouhodobý přístup, založený na postoji „Jak vám mohu pomoci?“. Efektivní je zaujmout „hospodářský“ přístup k networkingu = zaměřit se na pěstování vztahů pro budoucí dlouhodobou sklizeň výsledků.

E-book zdarma

Jak získat
klienty networkingem

Získejte zdarma