E-book zdarma
Jak získat
klienty networkingem
Poprvé se Jiří Lesk s konceptem podnikatelských klubů Business for Breakfast setkal před zhruba čtyřmi roky. Oslovil ho natolik, že dnes je členem hned dvou klubů BforB.
Před oněmi čtyřmi lety přivedla Jiřího Leska k BforB de facto náhoda. Stalo se tak díky otevření ryze dámského klubu Ladies v Hradci Králové, kam byla doporučena jeho obchodní i životní partnerka. Tehdy na setkání klubu zavítal jako host. „Když se pak naskytla možnost stát se členem jednoho ze zavedených královéhradeckých klubů, kde se zrovna uvolnilo místo pro člena z oboru financí, neváhal jsem ani minutu,“ vzpomíná Jiří Lesk, který se právě oblasti financí a finančního plánování věnuje již sedm let, a to pod hlavičkou společnosti Partners.
Stávající člen klubů U Dvou přátel v Hradci Králové a BforB Náchodsko měl od svého členství řadu očekávání. Chtěl být součástí podnikatelské komunity, setkávat se s úspěšnými lidmi, sdílet zkušenosti s podnikateli z jiných oborů. Zároveň bylo jeho cílem rozšířit svou kontaktní sféru jiným způsobem. „Tato moje očekávání se beze zbytku naplnila a našel jsem i další výhody. Pozvěte svého klienta nebo obchodního partnera do klubu BforB, kde máte uznání, seznamte ho s novými lidmi. Uvidíte, jak to váš vztah posílí,“ radí Jiří. V klubech BforB nemusíte mít strach z toho, že byste o svého klienta, jeho představením v klubu mohl přijít. V podnikatelských klubech Business for Breakfast totiž platí pravidlo, že jednotliví členové si vzájemně nekonkurují – nepodnikají ve stejném oboru.
Také to byl jeden z faktorů, který Jiřího Leska přiměl k tomu, stát se členem. „Díky prostředí, lidem, kteří si navzájem pomáhají, a exkluzivitě oboru vnímám kluby BforB jako chráněné prostředí. Vzniká zde důvěra, přátelství a v neposlední řadě, když pochopíte princip, na jehož základě kluby fungují, a naučíte se v tomto prostředí působit, přináší vám příležitosti – jak v podobě zákazníků, tak i případných nových spolupracovníků,“ vysvětluje Jiří Lesk.
Podstatou networkingové spolupráce je budování dlouhodobých vztahů. Proto od členství v klubu BforB nelze očekávat, že hned první setkání vám automaticky přivede nového zákazníka. Samozřejmě, stát se to může, ale ze zkušenosti víme, že uzavřít kontrakt na prvním setkání je spíše dílem šťastné náhody. Networking totiž není nástroj prodeje, který vám přinese rychlý zisk.
Je nutné si uvědomit, že:
Z výše uvedených dat je jasné, že dlouhodobé členství zvyšuje pravděpodobnost nárůstu hodnoty zakázek, které vám může networkingová spolupráce přinést. Potvrzují to i slova Jiřího Leska. „S některými lidmi opravdu velké věci přijdou až časem. Někdy uděláte velký obchod hned, jindy si důvěru prostě musíte vybudovat. Často jsem byl svědkem toho, že někdo po první návštěvě vyhodnotil, že když nezískal zakázku, je zbytečné přijít znovu. To vnímám jako přežitek,“ říká Jiří s tím, že je třeba mít na paměti fakt, že v BforB platí, že to, co dáváte, to dostáváte.
Díky čtyřletému členství Jiří Lesk nezískal „jen“ to, že se stal součástí podnikatelské komunity, našel zde také přátele, řadu lidí, na které se může obrátit, potřebuje-li radu, informaci nebo pomoc. A to je v podnikání k nezaplacení.
Jak získat
klienty networkingem