E-book zdarma
Jak získat
klienty networkingem
Jedním z cílů Business for Breakfast pro nejbližší období rozšířit členskou základnu tak, aby v každém klubu spolupracovalo nejméně 15 podnikatelů. Čím více podnikatelů bude umět dělat byznys na tak vysokých hodnotách jako je důvěra, vzájemný respekt, spolupráce a vzájemná podpora, tím lepší podnikatelské prostředí společně vytvoříme.
Někteří podnikatelé mají někdy shodný dotaz - a co mi to přinese, když se budu dlouhodobě setkávat pořád s těmi samými členy? Logicky přeci je větším přínosem setkávat se se spoustou nových lidí a chodit do společnosti, kde můžeme navazovat nové kontakty.
Z následujících odpovědí je více než zřejmé, že dlouhodobá spolupráce předčí ve všech ohledech úvahu, že networking má smysl v případě setkávání se se stále novými a novými lidmi.
„Říká se: „Řekni mi, s jakými lidmi se scházíš, a já Ti řeknu, kam směřuješ“. Po zkušenosti s BforB se mohu pod toto heslo podepsat. Když jsem v roce 2010 vstupoval do BforB, tak jsem byl tvrdý obchodník v telekomunikacích. Schůzku, která nebyla cíleně zaměřená na získání byznysu, jsem vnímal jako ztrátu času, na tzv. kafíčkování jsem neměl čas. V klubu jsem poznal jiný přístup, naučil se od jednatelů firem, jak se dá dělat byznys jinak. Začal jsem se postupně o lidi více zajímat a pomáhat jim v jejich byznyse. Networking se stal mým novým životním stylem a „kafíčkům“ jsem přišel na chuť. Dnes jsem sám jednatelem několika firem, ale hlavně své zkušenosti předávám služebně mladším členům jako manažer dvou brněnských BforB klubů. Poslání BforB „měníme atmosféru podnikání v ČR“ opravdu funguje a já jsem toho důkazem. BforB je lepší, než Google, vždy tam najdu, co hledám a je tam hlavně záruka kvality.“
„Členem B4B jsem s jednou přestávkou již od roku 2010. Členství v B4B pro mě mělo a má přínosy hned ve dvou rovinách. Jako první je zde samozřejmě podpora rozvoje businessu. Prošel jsem si samozřejmě vystřízlivěním z počátečního předpokladu, že se z většiny členů mého klubu stanou ihned klienti nebo obchodní partneři – jak jsem později zjistil a stále zjišťuji, bývá tento předpoklad celkem častý. Brzy jsem však pochopil, že networking je o kontaktech a že za každým z členů a hostů stojí stovky dalších kontaktů. Zároveň si však každý – stejně jako já – své kontakty chrání a své doporučení dá jen tomu, ke komu má důvěru. A tak stejně jako v businessu je nutné i v B4B trpělivě budovat důvěru a rozvíjet povědomí o sobě a své firmě. Výsledky se pak dostaví nejen ve formě navázání obchodní spolupráce, ale často i nových přátelství. Za druhé je to osobní rozvoj. Časté kontakty se členy a hosty napomáhají rozvoji komunikačních dovedností, sebeprezentace, vyjednávání a podobně. Měl jsem navíc tu čest být i členem výkonného týmu jako moderátor i koordinátor. Sám za sebe tak mohu říci, že mě v tomto směru členství v B4B posunulo o velký kus dopředu.“
„Co mi přineslo členství? Nové přátele a kamarády, mnoho nových informací, chytré myšlenky a nápady, podporu ve smutných chvílích, které máme všichni, a samozřejmě také zakázky pro firmu, ve které již osm let pracuji. Těším se na každý sudý čtvrtek ráno na příjemné a pozitivní kolegy, kteří se mi snaží ze všech sil pomoci, kdykoli vznesu nějaký dotaz, či prosbu o kontakt. Zkrátka, BFORB se prostě stalo součástí mého pracovního života a nechci to měnit.“
„BforB je pro mě proces budování obchodních vztahů s lidskou tváří, jehož výsledky většinou nepřicházejí hned. Různě dlouhou dobu zrají, ale ty plody jsou pak opravdu hodnotné a trvalé. Navázaná spolupráce pokračuje i s bývalými členy a je příjemný pocit, když se ozve někdo po pár letech s novou zakázkou. Vložené hodnoty, spolehlivost, důvěru, vstřícnost, kvalita je samozřejmostí, čas umocňuje a tak se vztahy upevňují a ta činnost dostává smysl.“
„V roce 2011 mi můj syn řekl: „Tati měl bys navštívit klub BforB v Hradci Králové“. Jsou tam správní a skvělí lidé. A děti se mají poslouchat. A super měl pravdu!!! Dnes je to moje další firma, kterou miluji. Rok jsem hledal, jak pomoci těm skvělým kamarádům a kolegům v klubu. Pomáhal jsem rozjet několik BforB klubů v našem krásném kraji, díky čemuž jsem pomohl skvělým lidem jít za svým snem. BforB je skvělá věc, která vytváří budoucnost naší společnosti. Díky spojení energie, emocí a obchodu vzniklé v našem BforB klubu začala naše firma zaměstnávat handicapované. V roce 2014 vznikl nový provoz, který dnes produkuje stálé měsíční příjmy v řádech statisíců. A jen proto, že vstávám včas s láskou na snídani BforB. Díky báječným kamarádům z klubu BforB vznikl skvělý charitativní projekt BIOPLANETA Den pro. BforB je moje velká láska a další velká rodina, Ke své velké lásce a rodině se vždy chovám s úctou a pokorou.“
Seznamte se i s názory dalších podnikatelů na to, co jim členství v Business for Breakfast přineslo!
Jak získat
klienty networkingem