E-book zdarma
Jak získat
klienty networkingem
Do podnikání skočil Marek Pavelka po hlavě. Členství v trutnovském klubu BforB mu pomohlo posunout vedení vlastní firmy do nové etapy.
K vlastní firmě se majitel truhlářství Marek Pavelka dostal před pěti lety shodou náhod. Na začátku jeho osamostatnění stála výpověď ze zaměstnání. Ačkoli již měl novou práci nalezenou ve Vrchlabí, osud tomu chtěl jinak. Týden před plánovaným nástupem na nové místo ho oslovil kamarád s nabídkou, zda by s ním nešel podnikat do zařízené truhlárny. „Nebylo nač čekat, během týdne bylo rozhodnuto. V bance jsem si vzal úvěr na 150 tisíc korun s vražedným úrokem a začali jsme. Naštěstí jsem tehdy nevěděl, co všechno podnikání obnáší,“ vzpomíná Marek Pavelka.
Jak sám přiznává, na startu neměl téměř žádné informace, obchodní kontakty a ani nikoho známého ve městě, kde začal nově působit. Možná i tyto důvody ho přivedly na první podnikatelskou snídani klubu BforB v Trutnově. Viděl v nich příležitost pro získání nových kontaktů a vytvoření okruhu lidí, na které se může s důvěrou obrátit s jakýmkoli problémem.
vysvětluje Marek Pavelka s tím, že jeho podnikatelský „život“ mu změnila možnost vyzkoušet si koordinaci dění v klubu. To byl totiž v jeho případě první krok v oblasti vedení lidí, což představovalo odrazový můstek pro to, aby se on sám stal zaměstnavatelem a začal tak další etapu podnikání.
říká Marek Pavelka a přiznává, že přesnou hodnotu neví, protože po prvním milionu přestal počítat.
S hodnotou zakázek, ke kterým BforB Markovi Pavelkovi pomohlo, souvisí i jeho doporučení pro nové členy podnikatelských klubů této sítě. Velmi užitečné je totiž vést si záznamy o tom, co jim členství v klubu přináší. „Díky tomu jsem věděl, že první rok v BforB mi přinesl zakázky v hodnotě 180 tisíc korun. Aby se to změnilo, musel jsem začít více pracovat sám na sobě a také se více podílet na dění kolem klubu,“ doplňuje Marek Pavelka s tím, že toto rozhodnutí mu přineslo rychlejší rozvoj i vyšší obrat.
A jak by Marek Pavelka zhodnotil celkový přínos jeho členství v klubu BforB, pomineme-li hodnotu obchodů, které mu přineslo?
Další příběh členky Business for Breakfast si můžete přečíst zde.
Jak získat
klienty networkingem