Business for Breakfast

Měníme atmosféru podnikání v České republice k lepšímu

BforB snídaně mi pomohly k podnikání

Šárka Martínková působí v oblasti jazykových služeb již více než 15 let. Před rokem se rozhodla podnikat samostatně.

S myšlenkou rozjet svůj vlastní byznys koketovala Šárka Martínková, která se zabývá tlumočením a překlady anglického a německého jazyka a příležitostně i výukou, již delší dobu. Stále však čekala na nějaký impuls, který by ji ujistil v tom, že jít vlastní cestou bude tou správnou volbou. 

„Odvahu osamostatnit se jsem hledala přibližně dva roky. Do klubu B4B Stage v Českých Budějovicích jsem vstupovala ještě jako ředitelka krajské pobočky jazykové školy. 

Když jsem kolem sebe viděla všechny ty samostatné nezávislé lidi, byl to pro mě silný impuls,“ vzpomíná Šárka s tím, že navíc se jí v podnikatelském klubu dostalo velkého povzbuzení a také ujištění, že to jistě zvládne.


Jako téměř každého začínajícího podnikatele, i Šárku Martínkovou sužovaly na samém počátku obavy, zda bude o její služby zájem. Jaké bylo její překvapení, když se nenaplnily. K jejímu údivu se klienti hlásili sami nebo na doporučení a její krok „do prázdna“, kterého se tak dlouho obávala, nastartoval nový život. „Momentálně mohu říci, že jsem spokojená. Věnuji se sobě a rozvoji svého podnikání, mám čas na svůj osobní rozvoj. Také jsem si rozšířila kvalifikaci, podílím se na vývoji jazykových aplikací, překládám zajímavé projekty a všechno si to užívám,“ vysvětluje Šárka.

Důvodem, proč se ještě před svým „osamostatněním“ Šárka rozhodla k členství v českobudějovickém klubu BforB Stage, byl její dlouhodobý zájem o networking. Jako tehdy ještě manažerka jiné firmy věděla, že je pro rozvoj byznysu důležité být součástí nejen oborových sdružení. „Když byl v Českých Budějovicích otevřen první klub, přišla jsem hned na jeho druhé setkání a požádala o členství. Poté, co jsem se osamostatnila, dohodla jsem se s bývalým zaměstnavatelem, že v klubu zůstanu, neboť členství a důvěra mezi členy je o jednotlivcích, nikoli společnostech,“ říká Šárka s tím, že velkou výhodu networkingových klubů vidí v tom, že díky pravidelnému setkávání se jeho členové dobře znají. Velkou devizou klubů BforB je pak podle ní záruka bezkonkurenčního prostředí a s ní související bezpečí a důvěra.

A co Šárce členství v klubu BforB přineslo? „Díky němu mám nové klienty a zakázky, což je základní předpoklad členství. Navíc mám řadu poradních hlasů zkušenějších podnikatelů a k dispozici celou škálu odborníků v různých oborech. A v neposlední řadě jsem získala mnoho stejně naladěných přátel, se kterými se scházím i mimopracovně,“ dodává Šárka Martínková.

E-book zdarma

Jak získat
klienty networkingem

Získejte zdarma